2023 a fost de departe cel mai productiv an pentru noi, deoarece am marcat peste 5 autovehicule restaurate, cele mai multe achiziții noi de până acum și o mulțime de evenimente frumoase. Am parcurs kilometri pe cât posibil cu cât mai multe mașini vechi, iar, deloc surprinzător, cei mai mulți i-am făcut cu platforma, cu care am colindat țara în lung și în lat după tot felul de comori.
Am salvat de la rable pentru Remat până la adevărate bijuterii și am extins parcarea cu încă un garaj. Am învățat multe lucruri noi de la oamenii din jurul nostru și ne-am făcut o muțime de prieteni buni.
Acum, privind în spate, am marcat câteva momente cheie din întreaga aventură numită 2023 și vă invităm să le urmăriți în continuare:

1 ianuarie 2023 – Plimbare în familie la Comana cu o tentativă de tricolor; Dacia 1310 Break se pregătește de atestare

15 ianuarie – Garajul nou început are acoperiș și reprezintă un prim adăpost, ce vom vedea abia mai târziu ce probleme ne va aduce 🙂

17 ianuarie – O vedem prima dată pe Dacia 1310 din 1989, pentru a îi face poze de atestare; Nici nu ne gândeam atunci că va fi și ea parte din colecție

28 ianuarie – Am scos câteva mașini la prima zăpadă

11 februarie – Am făcut un prim drum la Botoșani pentru a aduce Dacia 1320, un exemplar foaaarte rar; mai multe detalii aici

26 februarie – Liniște și pace. Între timp a apărut și Papucul CN2 care urmează să intre la recondiționat

2 martie – Dacia 1100 Țățica devine funcțională și așteaptă să plece la vopsit

4 martie – Al doilea drum la Botoșani, ocazie cu care am și rămas fără permis pentru 2 luni de zile 🙁

5 martie – Aro are o nouă vopsea, mai mată și arată nemaipomenit

2 aprilie – Luăm Dacia Sport de la prima vopsea și ducem în loc Dacia 1100; Prima dată când nu eu conduc platforma 🙁

17 aprilie – În a doua zi de Paște își face apariția Loganul Prestige

10 mai – La ITP cu Dacia neagră, unde își cunoaște și nepoții

20 mai – A doua zi în care mi-am recuperat permisul, am plecat într-o adevărată aventură cu scopul de a mai recupera o bucățică de istorie – Dacia Lăstun

3 iunie – O frumoasă Dacie albastră se pare că vrea să vină la noi 🙂

4 iunie – Îi facem un test-drive pe câmp și ascultăm casetele moșului – în familie, cu toții

2 iulie – Dacia 1100 prinde contur

8 iulie – Facem un drum la Lugoj pentru a-l cunoaște pe Iulian și a-i fura Miliția 🙂

10 iulie – După doar două zile, dintr-un pont, apare Dacia Nova cu doar 9000 de kilometri

15 iulie – Plimbare, plimbare, dar cum să ratezi o Dedicație?

17 iulie – Salvată de la programul Rabla, Dacia Liberta 1994, alături de actuala și fosta proprietara

24 iulie – Dacia 1310 Break devine vehicul istoric, după ce am reușit și retapițarea interiorului

29 iulie – Ziua Motomecanizatelor, primul eveniment bucureștean al Break-ului de Miliție

2 august – Șantier din nou, betonăm interiorul noului garaj

3 august – ora 00:20 noaptea, aproape gata elicopterizatul betonului

11 august – Țățica a venit acasă și poate călca și pe noul beton 🙂

14 august – Dacia Sport are motorul refăcut și sună ca nou 🙂

19 august – Plecare spontană Cu Zimbrul prin Carpați , ocazie cu care am parcurs peste 300 de kilometri cu Aro în două zile

aceeași zi – poză de la locul de tras sufletul după traseul pe care doar noi și încă două echipaje ne-am încumetat să îl parcurgem; Mașina s-a descurcat exemplar

24 august – Dacia 1100 arată ca nouă și se pregătește să obțină atestatul de vehicul istoric

26 august – Retromobil vine în orașul tău – Alexandria, cu Dacia Miliția

29 august – Rearanjăm curtea ca să nu mai existe mașini pe iarbă

31 august – Dacia Break 2004 în stare impecabilă sosește la garaj

7 septembrie – Se întoarce Papucul CN2 de la recondiționat

9 septembrie – Dacia 1300 1972 participă la o nuntă în Buzău

10 septembrie – Noua parcare exterioară este gata în sfârșit, iar mașinile sunt aranjate

aceeași zi – apare Dacia 1309, un model pe care l-am dorit extrem de mult

12 septembrie – Mi-am refăcut instalația electrică a remorcii, după atâția kilometri merita și ea puțină atenție 🙂

18 septembrie – Tractorul, papucul 1.9 diesel își face loc în curte

23 septembrie – moment important, prima noastră participare la Raidul Memorial Giurgiu 1904, și primul raid în general, alături de Break-ul de Miliție

aceeași zi – la acest raid am reușit și o mare performanță (pe lângă aceea că ne-am situat pe la mijlocul clasamentului, ceea ce este bine zic eu pentru o primă participare) – am fost singura echipă care a trecut finish-ul în sens invers 🙂

29 septembrie – Dacia Sport este pe drumul cel bun, așteptăm cu nerăbdare ieșirea pe străzi

1 octombrie – clasicul Raid Memorial Prunaru, cu Aro, dar de fiecare dată la fel de special

1 octombrie – Anul acesta cu atât mai mult deoarece s-a încheiat la garajul Dacia Roșie

5 octombrie – Dacia 1300 1972 este închiriată pentru un weekend la mare, cu ocazia unor filmări

7 octombrie – în același weekend, Dacia Miliția participă la Socialistele Orașului

11 octombrie – avem uși și geamuri la noul garaj, pare gata dar nu este 🙂

14 octombrie – salvată de la Remat, Dacia 1210

18 octombrie – Dacia 1304 din 1984 găsită în București

21 octombrie – Tripletul Miliției și al Securității participă la Retroparada Toamnei

5 noiembrie – Echiparea Daciei de Miliție prinde contur ușor-ușor

11 noiembrie – Dacia Sport se pregătește pentru RAR și atestare

12 noiembrie – Dacia Sport la primul său eveniment la Muzeul Automobilului Românesc

14 noiembrie – la RAR cu Țățica , prima dată cu CIV pentru ea 🙂

15 noiembrie – coincidență sau nu, a doua zi apare Roger, Dacia 1100 din 1969

29 noiembrie – Mult râvnita Salvare a sosit în sfârșit

6 decembrie – La unii vine Moș Nicolae, noi ne întrecem cu el pe drum. Am transportat 5 mașini la Metro Băneasa pentru o reclamă

8 decembrie – Atențiune, se filmează!

9 decembrie – am schimbat acoperișul garajului nou pentru o mai bună izolație termică, dar mai ales din cauza infiltrațiilor

21 decembrie – După RAR și înmatriculare am făcut primul drum, după un an de muncă, cu Dacia Sport. Și unde puteam să merg dacă nu la reprezentanță, lângă mașinile noi? 🙂

24 decembrie – Am început montarea luminilor în garaj. Nu mai există infiltrații sau condens, iar temperatura este aproape constantă.
Privim în urmă la anul 2023 cu mândrie, cu siguranță nu a fost deloc ușor să realizăm toate acestea, dar suntem siguri că a meritat. Poate că din exterior pare că nu se întâmplă multe lucruri la Dacia Roșie, poate unele mașini la evenimente nu sunt tocmai perfecte sau nu strălucesc la fel de tare ca altele, dar vă asigurăm că ne străduim din răsputeri să ducem proiectul acesta la bun sfârșit, cu bune și cu rele 🙂
Sperăm că anul 2024 ne va aduce la fel de multe realizări ca 2023! Sărbători fericite tuturor!
Felicitari, ceva deosebit se intampla cu marca nationala!
Felicitari! Un 2024 si mai bun!