Dacia 1100 a fost fabricată în România între 1968 și 1972 după licența de Renault 8. Se remarcă până în prezent ca fiind singura Dacia cu tracțiune pe puntea din spate și, în ciuda evoluției celor mai noi modele, singura cu discuri de frână pe toate cele 4 roți. Motorul are capacitatea de 1108 cmc, iar acesta se află în partea din spate, frontal existând doar bateria, lichidele mașinii și un spațiu de depozitare.

A venit momentul să v-o prezentăm pe Țățica, o Dacia 1100 fabricată în 1970, care reprezintă al doilea proiect finalizat în 2023.
Povestea ei începe în urmă cu aproximativ un an, când am găsit-o și cumpărat-o. Ce este cu adevărat special este faptul că ea nu a mai rulat din anul 1985, neavând vreodată numere noi și fiind radiată la cerere. Păstrată în garaj și fără nici cea mai mică modificare adusă, a așteptat mai bine de 30 de ani reîntoarcerea pe șosea.
Fusese totuși revopsită, iar îmbinăturile fuseseră astupate cu chit sub care a apărut rugină. După repararea acestora, Țățica nu a avut nevoie de nimic mai mult decât de o vopsea, o revizie și benzină.
Victorioși, pe data de 14 noiembrie, ne-am prezentat la Registrul Auto Român pentru a oficializa totul: Țățica este Vehicul Istoric cu toate actele, are prima carte de identitate din viața ei și acum poate circula fericită.
În mod surprinzător, exact pe 15 noiembrie a apărut și Roger, cu un an mai bătrân, care să îi țină companie.





Vă prezentăm mai jos o parte din fotografiile făcute și adunate pe parcursul anului 2023:



















