Unele lucruri vin pe neașteptate. Așa a fost și cu această Dacia 1100 din 1969, în stare impecabilă, care a pătruns pe 15.11.2023 în colecție. Așa că vi-l prezentăm cu mândrie pe Roger.
După ce pe data de 14 noiembrie am fost cu Dacia 1100 din 1970 – Țățica la Registrul Auto Român pentru a-i elibera cartea de identitate, a doua zi, apare un anunț cel puțin incredibil: o Dacia 1100, alb 40, în stare impecabilă, în București. Am stat pe gânduri puțin…am tot crezut că anunțul este unul fals, mai ales că prețul mașinii nu era deloc departe de cel pe care îl plătisem pe Țățica nerestaurată și doar cu acte vechi.
Ambiția m-a făcut să sun, ca să îmi demonstrez că anunțul este un fals, iar după o scurtă conversație am mers la fața locului să îl văd pe Roger. Abia atunci am realizat în ce m-am băgat….am decis ca este musai să îl aduc acasă, așa că am făcut actele și peste câteva ore Roger stătea lângă Țățica, iar eu mă întrebam cum am ajuns să am două sutici aproape la fel la prima vedere, dar atât de diferite în realitate.
Istoric vorbind, Dacia 1100 a apărut în 1968 pe baza unei licențe de Renault 8. Aceasta prezintă câteva particularități precum faptul că are tracțiune spate, motor amplasat tot în spate și este singura Dacie cu frâne pe disc pe toate patru roțile (afirmație ce va deveni falsă odată cu începerea vânzării noului Duster din 2024 care promite tot acest lucru).
Cu un motor de 1108 cmc, în patru pistoane, și o cutie de viteze în patru trepte, Dacia 1100 este o adevărată mașină clasică!